dinsdag 2 oktober 2007

Aankomst in Dakar

Gisteravond ben ik aangekomen in Dakar. De vlucht was niet bijster spannend, wel vlogen we over een hele grote zandbak, wat waarschijnlijk een woestijn was. In het vliegtuig konden we de goocheltrucs van hans kazan bewonderen en meedoen met de oefeningen van het vliegtuig in beweging door goed naar het schermpje te kijken. Bij aankomst in Dakar mocht ik in eerste instantie niet door de douane, ik moest een adres opgeven maar dat had ik niet... Nadat ik buiten Pierre Marie had gevonden en het adres had gekregen, kon ik weer naar binnen en kreeg ik mijn paspoort terug. Pierre Marie, mijn begeleider hier, heeft me naar het appartement gebracht waar ik de komende 6 maanden woon. We hebben een hurktoilet en een douche, hoewel er af en toe een coupure is, dan moet je het met een teil water doen, zoals vanmorgen. Mijn huisgenoten zijn schatjes, ik heb ze al een beetje gesproken, maar verder heb ik vooral mijn best gedaan te slapen, hoewel dat niet zo makkelijk was. Heel de nacht door maakt iedereen herrie op straat, en om 5 uur s morgens schalt de uitnodiging voor het ochtendgebed van de moskee door de buurt. Ik ga het maar gebruiken als snoozefunctie, bij de 1e oproep me nog eens lekker omdraaien en na nog wat oproepen uit bed... De mensen bij Enda zijn ook lief, ik zit er nu ook, ze gaan me vanaf morgen een beetje wegwijs maken. Verder kan ik hier gewoon internetten en op zijn afrikaans mijn werktijden bepalen. De indruk van de stad tot nu toe is vooral veel mensen op straat, veel zand, veel geiten en halve huizen. Het gaat nog allemaal een beetje als een waas aan me voorbij op dit moment. Nog bedankt voor jullie kaartjes, berichtjes, enzo.
Ik zal binnenkort eens wat foto s maken en die er op zetten, groeten vanuit een warm klam senegal!

10 opmerkingen:

Corina zei

De Duerink! Heerlijk Snoozehaantje van me!

Je bent er gewoon en in al je kalmte laat je een prachtig bericht achter. Dat doet me deugd hoor, leuk om te lezen.
Hmm geniet ervan. Ik vertik het trouwens om de kachel aan te zetten. maarja, voor je't weet is de zomer alweer lang voorbij..!

Tga je goed en geniet van daar! Dikke kus van Corina

Nazorg zei

Het weer! Hoe is het weer?!

Mooi verhaal hoor madame, ben benieuwd hoe je het gaat hebben met die senileze. Kijken of je ze nog de kabouterdans kan leren ofzo. Geniet ervan!

Anoniem zei

Hey Renate

Mijn snoozefunctie vanochtend was de zoemer bij het schooltje/peuterspeelzaal, wat is het, aan de overkant :). Wat later denk ik dan jouw snooze :p.
Veel plezier daar en ik zal goed op je kamer passen :)

Groetjes, Annelee

Anoniem zei

Ha,
Leuk om te lezen! Plezier en succes daar. Dat je frans maar heel goed mag worden... ;-)
Suus

Anoniem zei

Ha Renate,

Omdat het op mijn werk niet druk is heb ik lekker tijd om te lezen wat jij daar allemaal doet. Als je veel last hebt van de herrie, dan kan ik ook nog oordoppen van Dow opsturen hoor.(-: Dan moet ik wel je adres weten.

Groetjes
tante Rianne

Anoniem zei

Renatossss!

Blij om te lezen dat de grappen nog niet uit de lucht zijn :) Na 't wennen wordt het vast allemaal nog fijner..En snoozen dat deed je hier ook al wel is, dus dat komt ook vast goed. Hoe was de 100% Lola? Nou, succes, veel plezier en genietze!

Kusss

P.s. ik kan je echt met geen mogelijkheid vinden op Skype, wat voor gekke naam heb je aangemaakt :)?

Unknown zei

Hey renate!

en ja hoor... je bent er al! relaxt zeg. En ook nog lekker weer... Hier heeft happieette al weer gebeld en ik mag weer een workshop geven hihi...
aai maar een geitje van me!
liefs

Gerleen zei

Hai Renate!
Leuk om al snel iets te kunnen lezen. Ik ben al errug benieuwd naar wat foto's!
Succes met het slapen!

xx Gerleen!

Anoniem zei

HEej blaatie
Hier is het weer egt bagger:P
op sgool gaat allz wel goed
veel plezier met je frans leren en dat het dan ook maar goed mag gaan:P
veel plezier daar verder
doeghh kuzz
leotjuh

Anoniem zei

Hey Ranate,

Zo hoor en zie je nog eens wat van elkaar! Volgens mij horen we op deze manier meer van je dan in Nederland. Maar ik begrijp dat je het erg naar je zin hebt. Trouwens een leuke vakantie bestemming voor je ouders en Wouter. Ik wou dat ik zo'n dochter had, dan wist ik het wel..... Hier gaat alles o.k. ons kleinkind Mila gaat het prima mee. Echt genieten hoor! Ik hou je website in de gaten. Tot horens of ziens. Groet Tante Ella