dinsdag 25 september 2007

Genieten van het schrale weer...

Nog een paar daagjes, dan stap ik in het vliegtuig.. Het gaat nu echt gebeuren, hoewel ik het nog steeds niet echt besef volgens mij. Ik loop wel een beetje half melancholisch naar de boodschappen te staren in de Appie, maar dat doe ik altijd als ik brak ben. Het lukt me ook niet echt om te genieten van een dag regen omdat ik straks geen druppel meer zie, en ik heb alle neigingen om 10 pakken stroopwafels en 30 zakken drop te kopen nog steeds kunnen onderdrukken.
1 oktober vlieg ik, en 1 oktober hoop ik dan ook meteen aan te komen in Dakar, Senegal. Ik ga stage lopen bij een ontwikkelingsorganisatie (Enda), een partner van CNV jongeren hier in Nederland. Samen met Senegalese jongerenwerkers ga ik activiteiten van de AEJT's (Association des Enfants et Jeunes Travailleurs) ondersteunen. De AEJT ondersteunt kinderarbeiders en ex-kinderarbeiders met scholing en voorlichting. Verder hoop ik, in de 6 maanden dat ik er zit, af en toe eens iets aan mijn scriptie te kunnen doen.
Ik ga bij 'locals' intrekken, ik krijg 5 senegalese huisgenoten. Ik ben heel benieuwd maar heb vooral veel zin ze te ontmoeten. Maar eerst nog een doldwaas afscheidsfeestje hier aanstaande vrijdag!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Haa schatje,
ik ben trots op je hoor. Geniet ervan en...je weet toch. Liefs Woutermans

Anoniem zei

Haaa Renatee..

Je hebt er geen idee van hoeveel ik je ga missennn(A)

Byeeeeeeeee

henk en suus zei

Ha dikkerd,
Nou, wij zijn ook trots op je hoor.
Hou je taai en niet teveel cocktails drinken daar.
Morgen komen we je nog even kussen en een traantje wegpinken(ha,ha)
Geniet nog even van de hollandse
buien!
liefs pa en ma

Anoniem zei

Ha Renate,

Je weet..ook wij blijven je volgen, waar je ook naartoe gaat!
Heel veel suc6 in Senegal,geniet ervan en.. vergeet het bonnetje van je koffer niet!

groetjes Tonny en Jeannine

Anoniem zei

Hoi Renate,

Je kent me niet maar ben lid van CNV jongeren en las je berichtje op de website.
Spannend en onwijs gaaf om daar te kunnen helpen en ontdekken hoe mensen daar zijn?
Een goede vriendin van mij is afgelopen Juli met 12 jongeren naar Congo geweest om te kijken hoe men daar leeft en hoe het staat met de Millenium doelen!
Ze zijn van plan om er een weeshuis te bouwen en hebben een rap geschreven met een aantal jongeren te zien op mijn website!
www.tosangana.nl

Groetjes Dave Smit
Delft ZH

Anoniem zei

He Renate
Ik ben Debby van CNV Jongeren. We gaan je allemaal volgen hier hoor. zou je ook een linkje naar CNV Jongeren bij de links willen zetten. (jaja, als communicatiemedewerker zit ik er weer bovenop, ahahaa) Veel succes in Senegal.

Anoniem zei

Hoi Renate,

Eindelijk naar Senegal. Wij dachten dat je al weg was. Heel veel plezier en succes met het werk dat je daar gaat doen. Gods zegen toegewenst! Tot ziens.

Liefs Rob en Ella

Anoniem zei

officieel vlieg je NU weg (volgens mijn computertijd...)succes!!!!!

Anoniem zei

Nou Renata.. daar ga je dan! Hop de wijde wereld in jeweettoch!? Veel plezier in Frankrijk en maak wat mooie kiekjes en laat de schoonheid van Afrika ook aan ons zien!

Vive le Senegal!

O, vrijdag was ontspannend goed en relaxerend! We hebben zelfs het Zeeuws-Vlaams volkslied nog ten gehore doen komen aan de buurtbevolking. Top!

Anoniem zei

Hoi Renate,

De 'francophile'familie Dreves wenst je heel veel succes tijdens je verblijf in Senegal. We zullen regelmatig kijken hoe het met je is.

Bon courage
oom Wim, tante Rianne, Gerda en Chris le professeur

Anoniem zei

heeeej renatos!
ik ga zo even je berichten lezen maar in elk geval mooi dat je er bent en dat je het al leuk vindt. hoorde dat je een hurk wc hebt en dat de douche af en toe weigert? heerlijkjes, afijn voor de afrika experience wel mooi want het klinkt heel authentiek. bladiebla :D anywayz, wat is je adres daar? hmmm ik zal even op de site kijken of ik het daar terug kan vinden.
toedelsss tot mails! kus
liesbeth

Anoniem zei

eej renatos
ik vin dah hyves een beetjuh dom
dus stuurk hier maar wah
fijn dat je het zo goed heb
veel goeds daar
doeghh
xx
leo